Cara Mengatasi Harga Minyak Yang Naik 20 sen






 1. Jalan Kaki Pergi Kerja

Cara ini Paling berkesan jika anda seorang superman ataupun batman, Jimat duit dan minyak, tetapi tenaga kurang sikit jimatnya. Pastikan anda membawa bekal makanan yang cukup jika mahu mengunakan cara ini.





2. Jangan Guna Motor dan Kereta

Cara ini sepatutnya lebih mudah dipraktikkan kerana harga kenderaan alternatif seperti helikopter dan kapal terbang jauh lebih 'murah'. kalau anda kaya macam Awi rafael dan altimet, silalah guna cara ini.






3. Gunakan Alternatif Lain Selain minyak.

Jika Harga minyak terus menaik dan tak tahu nak turun-turun, gunakan alternatif lain, gunakan minyak seperti minyak rambut, minyak kelapa, bahkan anda juga boleh menggunakan orang minyak dan juga tahi minyak, cuma anda perlu pastikan kuantiti yang digunakan adalah betul.





4. Buat sendiri minyak Petrol

Cara paling mudah! rahsia membuat minyak petrol, Campurkan Kayu arang dengan sedikit minyak masak, panaskan diatas api yang kecil selama 3 jam, akhir sekali campurkan dengan sedikit kasih sayang. Ini rahsia, jangan sebarkan kepada orang lain.



5. Kerja Di Stesen Minyak ( Aku tak suruh korang songlap minyak)

Minyak naik = Gaji pekerja stesyen minyak naik?




21 comments :

mina zaim said...

hihi senyum sorang je baca nih...num 2 tu best...hehe

Nadya Dyana said...

Nice :)

el said...

kete celup tepung tu xleh bla..haha

Dzureen Darwis said...

Car pooling ke kampus hehe

Cik JariManis said...

saya tambah satu lagi....minta tumpang dgn batman, superman atau spiderman..in shaa allah dia org caj murah punyalah! haha!

Yumida Huda said...

yg minyak masak tu kelakar
isi tabung kat sini

Cik Mun said...

hehehe..nak gi korek minyak duluuu...

liana sulaiman said...

done klik 8shared..kalau sudi klik laa 8shared sy..

http://8share.com/my/specials/proton-suprima-s
http://8share.com/my/specials/proton-suprima-s-launch

Aminin said...

mau sengih sorang2 baca nie.. naek 20 je kan...
balik nanti nak simpan duit 20sen banyak2..

Kenit Cinonet said...

hahaha byk songeh la :D

Cik Kechik said...

hahaha tak boleh blah..

chicken_floss said...

jalan kaki ke sarawak tu..hehehe..;p

huny madu said...

hehehe.. lawak la ;)
btw kita dah klik 8share awak tu :)

Izzat Amir said...

hahaha. epic bro. keep it up

||aLeaSaRa|| said...

nanti kita tanya pekerja kat stesyen minyak,naik tak gaji depa he3..

Syazwani Afandi said...

adoiii senyum sengih sorang2.. :P tak tahan gelak baca.. besh ;)

Yumida Huda said...

done isi tabung Nuffnang kat sini...selamat menabung :)

Cik Itah@RRP said...

lucu la macam macam perangai sengal ada haha

p/s da klik 8shared dia..klik churpchurp+nuffnang sy pulak ye hee :)

Syahrin Rahimi said...

LOL =D

tarmizi said...

isi tabung kat sini

Hafiza AizZawa said...

hehe.. lucu la...

Facebook Blogger Plugin: By RNHckr.com

Post a Comment