OTAK EDISI KHAS

hari-hari pemilik otak menerima soalan yang sama..jadi..pemilik otak buatkan 1 post untuk menjawab soalan2 itu semua..soalan yang ditanya tidak ada kaitan dengan soalan SPM nanti..











kucing-kucing yang dibela oleh pemilik otak










Encik Kucing Masuk Bilik

encik kucing sungguh bangga dengan tuan beliau yang berani..kalau orang kat zoo bela binatang..tuan encik kucing pula bela gajah..encik udang pula tak pernah tengok gajah..jadi..encik udang pun teringin la nak tengok gajah..maklumlah..duit tak ada nak pergi zoo..










Encik Udang dan rambutnya..

encik udang selalu berangan nak jadi hensem..dia kata..kalau dia ada rambut dia nak buat rambut punk..encik kucing pula memang mengaku dialah binatang paling hensem..dengan jambul sejemput dihadapan..seperti alvis prespresly..










Udang di sebalik batu?

macam hari-hari sebelumnya..encik udang dan encik kucing berjoging di tepi pantai..di bawah sinaran lampu minyak tanah..di tiup angin penghawa dingin LG super series.. encik kucing masih terasa kurang puas hati terhadap encik udang kerana pepatah mengatakan otak udang itu cerdik..















yang otak pelik..kenapa encik udang pun lari? bukan ke sulaiman ni sahabat baik encik udang? hurm..pelupa jugak  rupanya encik udang ni..banyak makan semut kot..

Encik Kucing pergi ke Sekolah

jahat jugak rupanya encik kucing dan encik udang..curik2 masuk dalam kawasan sekolah time pakguard  sibuk main facebook. encik kucing rajin...ada semangat nak belajar..encik udang rajin jugak..ada semangat ingin taw...







Encik Udang suka mandi

Selepas encik kucing dan encik udang pergi beraya di rumah sulaiman.. encik kucing terasa penat..lalu ingin mandi di dalam kolam air panas.









  

10 minit kemudian


 

Encik Kucing pergi beraya

Otak puas mencari kemana perginya encik kucing. encik kucing sempat sms otak..katanya mahu pergi beraya..otak pelik lagi, pandai pulak encik kucing bersms.. encik udang tak pernah pun sms otak..hurmm...


 

Otak mencari Awek

Pada suatu hari.. encik kucing bertemu dengan encik udang..



Udang : kau nak yang mana satu?
Kucing: Aku nak yang paling cantik.
Udang : Nah! Nama dia Balqis. Ni alamat dia.
Kucing: Terima kasih Udang, kau memang cerdik dan baik. Nanti aku pergi dengan Otak.



Otak : cantik ke awek 2 kucing oi?
Kucing : Cantik la..tapi dia tak bergerak jugak macam saudara udang.
Otak : Panggil la dia datang jumpa aku. Aku segan nak pergi belakang tu..
Kucing : OK


Kucing : Ni dia, namanya Balqis.